اقامت ترکیه
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در سال های اخیر بسیاری از افراد به روش های مختلف در حال مهاجرت به کشور ترکیه هستند. در این مقاله بهترین روش های اخذ اقامت ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت با خرید ملک، یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه، محسوب می شود. یکی از مهمترین شرایط خرید ملک در ترکیه این است که افراد غیر بومی اجازه خرید ملک در مناطق روستایی و دهکده ها را ندارند و فقط می توانند در مکان هایی ملک خریداری کنند که دولت ترکیه به آنها اجازه دهد. در حقیقت با توجه به قوانینی که کشور ترکیه در مورد خرید ملک وضع کرده است، متقاضیان می توانند از طریق خرید ملک، اقامت کشور ترکیه را اخذ کنند. تا وقتی که ملک خریداری شده در تملک فرد متقاضی باشد، این امکان برای او وجود دارد که اقامت خود را تمدید نماید.

 افراد متقاضی می توانند بعد از خرید ملک و انتقال سند مالکیت به صاحب ملک، از اداره مهاجرت کشور ترکیه، وقت ملاقاتی برای دریافت اقامت خود بگیرند. بعد از این مرحله افراد متقاضی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم در زمانی که از طرف سفارت تعیین شده، به اداره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه کرده و مجوز اقامت یک ساله دریافت کنند.

از مهمترین شرایط برای  خرید ملک در ترکیه، داشتن حساب بانکی در یکی از بانک های این کشور است. در صورتی که متقاضیان در این کشور حساب بانکی نداشته باشند، اجازه خرید ملک نخواهند داشت. در حقیقت افراد متقاضی می توانند با خرید خانه ایی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا، از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوند. افراد متقاضی می توانند با خرید ملکی در ترکیه به قیمت 250 هزار دلار، بین 2 تا 3 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. افرادی که نمی توانند خانه ایی به مبلغ 250 هزار دلار خریداری کنند، این امکان را دارند که با خرید ملکی به قیمت 60 هزار دلار نیز اقامت ترکیه را بگیرند. این اقامت، اقامت توریستی 3 ساله بوده ولی تا  10 قابل  تمدید می باشد. افراد متقاضی در این 3 سال اجازه ندارند در کشور ترکیه کار کنند.

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ترکیه، اخذ اقامت از طریق کار است. شما می توانید با شرکت در کلاس های حسابداری حساب لیرن و اخذ مدارک بین المللی حسابداری برای ار به ترکیه مهاجرت کنید.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از مناسب ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور است. مبلغی که دولت ترکیه برای سرمایه گذاری مشخص کرده، در بخش های اقتصادی این کشور متفاوت است ولی در نهایت منجر به اخذ اقامت دائمی این کشور می شود.

 پاسپورت کشور ترکیه بسیار معتبر بوده و به مدت  10 سال دارای اعتبار می باشد. کشور ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها، مبلغ کم تری را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است و در نتیجه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. سرمایه گذاری در کشور ترکیه روش های مختلفی دارد و افراد می توانند با توجه به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب کنند.

یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه، سرمایه گذاری از طریق خرید سهام است. دولت ترکیه به خاطر رشد و پیشرفت اقتصادی که در طول این سال ها داشته، سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه و سهام را تصویب کرده است. مبلغ مورد نیاز برای خرید سهام، 500 هزار دلار است و افراد باید این مبلغ را در حساب بانکی خود داشته باشند. افراد با سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه و سهام، می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. از مهمترین شرایط برای سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه و سهام، نگه داشتن اوراق قرضه به مدت سه سال است و این کار با نظارت وزارت امور خارجه کشور ترکیه انجام می شود. افرادی که با این روش اقدام به سرمایه گذاری می کنند، تا 3 سال اجازه ندارند سهام خود را بفروشند و این سرمایه تحت نظر وزارت صنایع و فن آوری کشور ترکیه قرار می گیرد.

 یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه، سرمایه گذاری در بازار املاک است. با توجه به این که بازار مستغلات و املاک رونق زیادی در کشور ترکیه دارد، شرکت های داخلی و خارجی زیادی در زمینه املاک در کشور ترکیه مشغول به کار می باشند. دولت ترکیه به منظور پیشرفت این صنعت، به افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری می کنند، مزایای زیادی می دهد. برای سرمایه گذاری در این روش، افراد متقاضی به سرمایه ایی در حدود 500 هزار دلار نیاز دارند.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ اقامت کشور ترکیه، اقامت از طریق ثبت شرکت است. در سال های اخیر سرمایه گذاران زیادی با این روش به کشور ترکیه مهاجرت کرده و اقامت این کشور دریافت کرده اند. از آن جایی که هزینه های راه اندازی و ثبت شرکت در کشور ترکیه در مقایسه با سایر کشورها خیلی کم تر است، بسیاری از سرمایه داران کشور ترکیه را برای ثبت شرکت انتخاب می کنند.

ثبت شرکت در ترکیه مزیت های زیادی دارد و مهمترین مزیت آن این است که میزان مالیات پرداختی برای ثبت شرکت خیلی کم است و افراد متقاضی مجبور به پرداخت مالیات های سنگین نمی باشند. ثبت شرکت در ترکیه انواع مختلفی دارد و دولت ترکیه برای ثبت هر کدام از این شرکت ها شرایط مخصوصی تعیین کرده است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، یکی از انواع ثبت شرکت در ترکیه است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، دست کم به یک نفر و حداکثر 55 نفر شریک لازم است. هزینه ایی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعیین شده است، در حدود 2100 دلار می باشد. در این روش دو حساب ارزی برای ثبت شرکت، مورد نیاز است. یکی از این دو حساب باید به نام مدیر شرکت و دیگری باید به نام شرکت ثبت شده باشد. طبق قوانینی که دولت ترکیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نظر گرفته است، سهم همه سهامداران شرکت از سود و زیان شرکت، به میزان سهم این فرد حقوقی یا حقیقی بستگی  دارد و اگر شرکت ورشکسته شود، افراد طلبکار اجازه درخواست سهام بیشتر را ندارند و در حقیقت سهم بیشتری به آنها تعلق نمی گیرد.





:: برچسب‌ها: اقامت ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: